reklama

Budapešť

Minulý víkend som bola, nie za veľmi priaznivých okolností, v Budapešti. Keď si odmyslím všetko to smutné a nepochopiteľne osobitný maďarský národ s jeho divnou rečou, tak môžem povedať, že tam bolo dobre, pretože Budapešť je krásne mesto. Doteraz som si myslela je Viedeň je niečo extra, ale hlavné mesto Maďarska je lepšie. Aspoň mne sa to tak zdalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Obrázok blogu

Ešte predtým, ako sme prišli do samotnej Budapešti, sme sa presvedčili,že maďarský národ je naozaj veľmi zvláštny. Na benzínke sme si muselikúpiť diaľničnú známku kvôli asi 2,5 kilometrovému úseku. To všetko bynebol až taký problém, keby pani predavačka vedela aspoň trochu poanglicky alebo nemecky. To jej neustále [néém inglííš, néém dojčéé]iritovalo všetkých. A pritom, si myslím, veľmi dobre vedela, čo od nejchceme. Po chvíli vyslovila slovo "auto", ktoré tak veľmi dobre poznalaa nakoniec sme predsa dostali, čo sme potrebovali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...Budapešť ma očarila...

Obrázok blogu

...zbožňujem tie staré vysoké obytné domy postavené do štvorca, kde vidíte susedom do tanierov a kde sa kockovaná podlaha leskne, keď na ňu silno padá dážď...domy,v ktorých sú výťahy so zrkadlami a dvojitými dverami a tiež tajomné schody s ešte tajomnejšími dverami...

Obrázok blogu

Obrázok blogu

...páčil sa mi ten večerný kostol, bol plný a ja som chcela vnímať, čo sa deje okolo, chcela som počúvať maďarskú kázeň, ale nedalo sa. Zmohla som sa len na pár slov niekde v mojom vnútri, že ďakujem, že tam môžem byť a že nech ho ochraňuje na ceste a tam ďaleko...

Obrázok blogu

...celá nočná Budapešť bola zázračná...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu


A obhliadka sa skončila. Ocitli sme sa v milej cukrárni, v mäkkých stoličkách pri horúcej čokoláde a koláči, ktorý vyzeral ako šunka. Tam nám rozumeli, inteligentné čašníčky vedeli po anglicky a bolo to dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

malé foto na úvod: http://p.vtourist.com/982446-Chain_Bridge_and_Buda_Castle_illuminated_at_night-Budapest.jpg

.dominika vlčková.

.dominika vlčková.

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu